- O nás»
 - 
	
- Učebnica mzdovej kalkulačky
 - O mzdovej kalkulačke
 - Zmeny v roku 2025
 - Zmeny v roku 2024
 - O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
 - Nevýhody práce na čierno
 - Exekučná kalkulačka
 - Študovať sa oplatí
 - Často kladené otázky
 - Minimálna mzda
 
 - 
	
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
 - Zubári
 - Sestry
 - Farmácia
 - Reforma dôchodkového systému
 - Dôchodková kalkulačka
 - Lekári
 - Strieborná ekonomika
 
 - 
	
- 
	
- Nová metodika miery nezamestnanosti
 - Regionálne rozdiely vo V4
 - Regionálne rozdiely v DHN
 - Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
 - Vývoj NRO12
 - Podrobné štatistiky NRO
 - Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
 - Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
 
 - 
	
- Priemerná mzda
 - Dávky v hmotnej núdzi
 - Výška stravného
 - Číselník okresov Slovenska
 - Inflácia
 - Životné minimum
 - Nezamestnanosť Česka a Slovenska
 - Číselník NACE
 
 - 
	
- Porovnanie dôb dožitia
 - Rodové rozdiely
 - Nezamestnanosť mladých a NEET
 - Minimálna mzda v EÚ
 - Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
 - Podiel miezd na HDP
 - Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
 - Miera zamestnanosti
 - Miera nezamestnanosti
 - Dlhodobá nezamestnanosť
 - Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
 
 - 
	
- Bratislava a jej spádové okresy
 - Kopanice
 - Podunajsko
 - dolné Považie
 - stredné Považie
 - horná Nitra
 - Dolná Nitra
 - Banské mestá
 - Kysuce a Orava
 - Horné Považie - Liptov
 - Spišské mestá
 - Horehronie
 - Juhoslovenská kotlina
 - Košická kotlina - Torysa
 - Horný Zemplín
 - Dolný Zemplín
 
 - Regióny EÚ
 - Kraje Slovenska
 - Nezamestnanosť v regiónoch
 - Dataset okresných údajov
 
 - 
	
 - 
	
- Projekty a aktivity
 - Zvýšenie mzdy
 - 
	
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
 - Integračná suma
 - Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
 - Zdroje financovania
 - Publikácia inkluzívne zamestnávanie
 - Kontrolné mechanizmy
 - Správy
 - Inkluzívni zamestnanci
 - Inkluzívne verejné obstarávanie
 - Úspory
 - Otázky a odpovede
 
 - Komunitné služby
 - 
	
- Garančné poistenie
 - Ochrana zdravia
 - Minimálne mzdové nároky
 - Pracovná cesta
 - Sporenie na dôchodok
 - Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
 - Sociálne benefity
 - Odmeňovanie
 - Výplata mzdy
 - Nároky plynúce zo skončenia pracovného pomeru
 - Zodpovednosť za škodu
 - Pracovný čas a prestávky v práci
 - Dovolenka
 
 - Zákon o službách zamestnanosti
 - Projekt SKRS
 - 
	
- Sabatikal
 - Štatistiky poberateľov dávok
 - Úloha sociálneho pracovníka
 - Administratívna nenáročnosť
 - Riešenie špecifických prípadov
 - Zrušenie priestupkovej imunity
 - Krátka reakčná doba
 - Úvery iba cez účet
 - Maximálna ročná percentná miera nákladov
 - Osobný bankrot
 - Poradenstvo s oddlžovaním
 - Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
 - Zodpovedné narábanie s majetkom
 - Jednoduchšie verejné povinnosti
 - Bankový účet pre každého
 - Osobitný príjemca ako štandard
 - Oplatí sa študovať
 - Rovnosť príjmov pred zákonom
 - Motivačné poistenie v nezamestnanosti
 - Pracovať sa oplatí
 - Služba namiesto peňazí
 - Poberatelia dávok k zamestnaným
 - Inkaso
 
 - Knižnica
 - 
	
- Vzdelávanie nezamestnaných
 - Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
 - Návrh financovania školstva
 - Riešenia nezamestnanosti absolventov
 
 - Zdravotne postihnutí
 
 - 
	
- Všetky správy
 - Aká vysoká by mala byť vaša mzda, aby dobehla infláciu?
 - Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
 - Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
 - Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
 - Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
 - Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
 - Tlačová konferencia k problematike inkasa
 - Aktivačné práce
 
 - Kontakt
 
Osobitný príspevok - štatistiky
Od roku 2014 existuje osobitný príspevok v súčasnom nastavení. Regionálne je väčšina poberateľov z najmenej rozvinutých okresov, aj keď rozdiel nie je taký markantný ako pri aktivačnom príspevku.
| región | BA | TT | TN | NR | ZA | BB | PO | KE | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2014 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 2015 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 2016 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 2017 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 2018 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 2019 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 2020 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 2021 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 2022 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 2023 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
Do roku 2014 existovala legislatíva podobná osobitnému príspevku.
| región | BA | TT | TN | NR | ZA | BB | PO | KE | NRO12 | NRO20 | SR | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2005 | 33,92 | 247,83 | 270,17 | 744,08 | 385,58 | 811,17 | 670,25 | 796,42 | 884,5 | 1249,33 | 3959,42 | 
| 2006 | 32,17 | 286,75 | 262,67 | 715 | 422,08 | 824,25 | 805 | 943 | 1108,92 | 1579 | 4290,92 | 
| 2007 | 31,25 | 280,58 | 248,83 | 560,75 | 427,33 | 984,25 | 719,83 | 940,17 | 1290,17 | 1737,33 | 4193 | 
| 2008 | 26,25 | 177,42 | 168,42 | 447,83 | 263,33 | 729,42 | 499,83 | 657,5 | 844,75 | 1191,42 | 2970 | 
| 2009 | 15,58 | 58 | 59,42 | 139,67 | 89,83 | 337,42 | 179 | 269,08 | 357,58 | 490 | 1148 | 
| 2010 | 14,58 | 130,83 | 189,25 | 301,33 | 225,83 | 469,08 | 457,42 | 537,83 | 629,92 | 962,67 | 2326,17 | 
| 2011 | 17,75 | 231 | 301,92 | 487,83 | 455,5 | 856,5 | 999,17 | 777,08 | 1089,75 | 1681,5 | 4126,75 | 
| 2012 | 20,67 | 124,42 | 197,92 | 313,58 | 348,83 | 660,42 | 796,33 | 633,17 | 918,33 | 1402,42 | 3095,33 | 
| 2013 | 14,25 | 124 | 169,92 | 311,92 | 301,42 | 513 | 670,17 | 628,25 | 756,67 | 1190,25 | 2732,92 | 
| 2014 | 1,67 | 22,17 | 20,92 | 43,33 | 37,75 | 62,83 | 97,17 | 87,08 | 108,5 | 163,58 | 372,92 | 
Poznámka: priemerný počet poberateľov v mesiacoch v danom roku.
Pri pohľade na vývoj počtu poberateľov starého aj nového osobitného príspevku vidno výrazný nárast počtu poberateľov po zavedení nového osobitného príspevku v roku 2014 a najmä po jeho zmenách v roku 2015. V niektorých mesiacoch prekročil 10 000 poberateľov. Od roku 2018 vidíme postupný pokles, ktorý nezastavila ani pozitívna zmena legislatívy v roku 2019.
Osobitný príspevok
Osobitný príspevok bola podpora pre ľudí, ktorí boli dlhodobo nezamestnaní a zamestnali sa.. . .








