qr kod na stranku

Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú – 1. kvartál 2024

mapa nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú v nuts 0
PoradieKódRegiónHodnotaPoznámka
1.NLHolandsko5
2.SEŠvédsko5,8
3.NONórsko6
4.ISIsland6,4
5.MTMalta6,5
6.SISlovinsko6,9
7.DKDánsko7,9
8.CZČesko8,1
9.DENemecko8,3
10.ATRakúsko8,5
11.IEÍrsko8,6
12.CHŠvajčiarsko8,6
13.PLPoľsko9
14.PTPortugalsko9,2
15.FIFínsko9,2
16.LVLotyšsko9,5
17.BEBelgicko9,7
18.EEEstónsko9,9
19.LULuxembursko9,9
20.HRChorvátsko10,3
21.HUMaďarsko11,2
22.SKSlovensko11,3
23.ESŠpanielsko12,2
24.FRFrancúzsko12,6
25.BGBulharsko13,1
26.LTLitva14,5
27.CYCyprus14,8
28.ITTaliansko15,3
29.ELGrécko15,3
30.RSSrbsko16,6za 2023q4
31.RORumunsko19,5
32.MEČierna Hora24,9za 2020q4
33.TRTurecko25,3za 2023q4
34.MKSeverné Macedónsko26,8za 2020q4

Údaje za 1. kvartál 2024. Zdrojom dát je Eurostat, tabuľka [lfsi_neet_q].

vývoj nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú v nuts 0

Pozri aj:

Citovať ako: Michal Páleník: Európa a jej regióny v číslach - Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú – 1. kvartál 2024, Inštitút zamestnanosti, dostupné na https://www.iz.sk/​Snw, ISBN: 978-80-970204-9-1, DOI:10.5281/zenodo.10200164

logo projektuTento článok je súčasťou projektu Politiky zamestnanosti realizovaného Inštitútom zamestnanosti. Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu v rámci OP EVS.


https://www.iz.sk/sk/projekty/ukazovatele-za-EU/nezamestnani-mladi-ktori-sa-nezvdelavaju
ikona Politiky zamestnanosti

Projekt Politiky zamestnanosti

Inštitút zamestnanosti realizuje projekt Politiky zamestnanosti.. . .

ikona Školstvo a trh práce

Školstvo a trh práce

Slovensko dlhodobo trpí slabým prepojením trhu práce a školstva, čo má za dôsledok vysokú nezamestnanosť absolventov a mladých ľudí. Až dve tretiny absolventov končia humanitne zamerané odbory (ekonómia, právo či sociálna práca), pričom na trhu práce sa v súčasnosti uplatnia najmä absolventi technického zamerania (programátori, elektrotechnici), ktorých je nedostatok. Ide o zlú komunikáciu medzi školstvom a trhom práce.. . .