qr kod na stranku

Nezamestnanosť mladých podľa vzdelania

porovnanie Nezamestnanosť mladých podľa vzdelania in nuts 0
kódmiera nezamestnanosti mladých so základným vzdelaním, 2024miera nezamestnanosti mladých so stredo­školským vzdelaním, 2024miera nezamestnanosti mladých so vysoko­školským vzdelaním, 2024miera nezamestnanosti mladých, 2024
ATRakúsko14,28,98,610,6
BEBelgicko26,415,810,517,3
BGBulharsko33,78,3259,8
CHŠvajčiarsko9,67,1108,3
CYCyprus13,2810,59,6
CZČesko22,97,46,89,2
DENemecko6,957,15,9
DKDánsko19,212,216,516
EEEstónsko4518,116,7
ELGrécko37,822,925,423
ESŠpanielsko3224,119,624,9
FIFínsko21,912,718,316,3
FRFrancúzsko30,619,113,218,7
HRChorvátsko49,216,431,719,1
HUMaďarsko28,712,58,114,6
IEÍrsko16,18,699,9
ISIsland14,79,38,9
ITTaliansko28,518,91520,6
LTLitva40,81419,913,1
LULuxembursko23,927,53816,2
LVLotyšsko28,912,426,712,5
MEČierna Hora67,64459,946,5
MKSeverné Macedónsko30,440,733,139,2
MTMalta22,610,18,8
NLHolandsko10,66,77,38,3
NONórsko16,74,29,911,4
PLPoľsko16,211,37,311,2
PTPortugalsko33,220,518,921,8
RORumunsko35,821,620,525,9
RSSrbsko43,123,227,925,8
SEŠvédsko33,712,310,321,1
SISlovinsko15,58,512,59,5
SKSlovensko49,213,228,217,5
TRTurecko9,415,52715,7
UKSpojené kráľovstvo24,314,214,615,6

Podrobnejšie o porovnávaných premenných:

Citovať ako: Michal Páleník: Európa a jej regióny v číslach - Nezamestnanosť mladých podľa vzdelania, Inštitút zamestnanosti, dostupné na https://www.iz.sk/​S1x, ISBN: 978-80-970204-9-1, DOI:10.5281/zenodo.10200164


https://www.iz.sk/sk/projekty/ukazovatele-za-EU/nezamestnanost-mladych-podla-vzdelania
ikona Školstvo a trh práce

Školstvo a trh práce

Slovensko dlhodobo trpí slabým prepojením trhu práce a školstva, čo má za dôsledok vysokú nezamestnanosť absolventov a mladých ľudí. Až dve tretiny absolventov končia humanitne zamerané odbory (ekonómia, právo či sociálna práca), pričom na trhu práce sa v súčasnosti uplatnia najmä absolventi technického zamerania (programátori, elektrotechnici), ktorých je nedostatok. Ide o zlú komunikáciu medzi školstvom a trhom práce.. . .