- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2025
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Podrobné štatistiky NRO
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Priemerná mzda
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Miera nezamestnanosti
- Miera zamestnanosti
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
- Zvýšenie mzdy
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
- Nároky plynúce zo skončenia pracovného pomeru
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
-
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
- Zdravotne postihnutí
- Knižnica
-
- Všetky správy
- Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
Hodnotenie volebných programov politických strán v roku 2012
Ako aj po minulé roky, slovenský trh práce trpí mnohými, dlho neriešenými problémami, ako sú dlhodobá nezamestnanosť, problém nízkovzdelaných skupín na trhru práce, prepojenie vzdelávania s potrebami trhu práce s čím súvisí uplatnenie absolventov na tomto trhu. Tieto problémy podnietili Inštitút zamestnanosti osloviť odborníkov na trh práce, ako aj politikov a ľudí z praxe, aby vytvorili diskusiu o súčasných pálčivých problémoch tohto trhu. V súvislosti s nadchádzajúcimi voľbami sa Inštitút zamestnanosti obrátil na odborníkov, aby oznámkovali navrhované riešenia.
V hodnotení sa odborníci zamerali na štyri určené oblasti, ktoré sa dlhodobo hodnotia ako najmarkantnejšie na trhu práce:
- riešenie dlhodobej nezamestnanosti (nízkovzdelaní nezamestnaní, aktivácia a príprava pre reálny trh práce)
- sociálny systém (rozdiel medzi sociálnymi dávkami a mzdami)
- prepojenie vzdelávania a trhu práce (absolventi, vzdelávanie nezamestnaných..)
- inštitucionálny rámec politiky trhu práce (systém vertikálneho a horizontálneho riadenia, štátna a neštátne služby zamestnanosti)
Prítomní dvanásti experti z oblasti trhu práce hodnotili takisto celkovú schopnosť programu zvyšovať zamestnanosť a prispievať k rozvoju trhu práce na Slovensku.
Ani jedna z politických strán nezískala ani v jednej oblasti známku lepšiu ako 2.
Celkovo ohodnotili experti najlepšie program strany KDH keď jej priemerne udelili známku 2,44, nasleduje SMER-SD s hodnotením 2,49 a na treťom mieste je SMK so známkou 2,57. SDKÚ-DS, ktorá sa umiestnila na 4. mieste získala známku 2,60 a ĽS-HZDS dostala známku od odborníkov 2,67. Známku lepšiu ako 3 mali už iba 3 strany: Most-híd, Náš kraj, OĽaNO. Týchto osem strán si rozdelilo prvých osem priečok podľa poradia v jednotlivých oblastiach. Z ostatných strán sa tesne nad trojku dostali iba SaS a 99 percent, pričom ostatné sú bližšie k 3,5 až 4 alebo horšie. Strany ktoré získali známku 5 (a blízke okolie) sme v prehľade neuviedli.
Hodnotenie programov prebiehalo počas konferencie "Politika trhu práce v pogramoch politických strán", ktorú organizoval Inštitút zamestnanosti 13. februára 2012. Všetky strany mali možnosť odprezentovať svoj program. Stranám, ktoré svojich zástupcov neposlali, odprezentoval program zástupca Inštitútu zamestnanosti. Strany vystupovali v poradí vyžrebovanom do volieb. Odborníci, ktorí hodnotili programy, boli na konferencii osobne prítomní.
Príklady riešení
"zastaviť rozhadzovanie peňazí pre dlhodobo nezamestnaných, ktorí sa na miesto práce vyvaľujú doma pri televízore a pozerajú si satelit." – SSS NM
"ak príslušný úrad práce nedokáže uchádzača o zamestnanie počas 2 rokov umiestniť na trh práce, uchádzača prevezmú subjekty neštátnych služieb zamestnanosti alebo špecializované centrá pre prácu s ťažko umiestniteľnými uchádzačmi o zamestnanie" – KDH
"Naďalej realizovať programy projekty na riešenie dlhodobej nezamestnanosti a na zlepšenie prístupu k zamestnaniu znevýhodnených skupín na trhu práce." – SMER – SD
Celkové poradie strán
Celkové poradie za jednotlivé kategórie uvádzame v tabuľkách nižšie (známkovanie ako v škole):.
číslo | strana | priemer |
---|---|---|
2 | KDH | 2 |
11 | Smer-SD | 2 |
24 | SMK | 2 |
22 | SDKÚ-DS | 2 |
18 | ĽS-HZDS | 2 |
16 | Most-Híd | 2 |
8 | Náš kraj | 2 |
5 | OĽ a NO | 2 |
6 | SaS | 3 |
17 | 99 percent | 3 |
3 | SDĽ | 3 |
20 | Robíme to pre deti | 3 |
9 | Strana zelených | 3 |
4 | SNS | 3 |
14 | KSS | 4 |
13 | NaS | 4 |
26 | SŽS | 4 |
25 | SSS- NM | 4 |
7 | PaS | 4 |
Riešenie dlhodobej nezamestnanosti
číslo | strana | známka |
---|---|---|
číslo | strana | známka |
2 | KDH | 2 |
11 | Smer-SD | 2 |
16 | Most-Híd | 2 |
18 | ĽS-HZDS | 2 |
24 | SMK | 2 |
22 | SDKÚ-DS | 2 |
8 | Náš kraj | 2 |
17 | 99 percent | 2 |
5 | OĽ a NO | 2 |
6 | SaS | 3 |
20 | Robíme to pre deti | 3 |
3 | SDĽ | 3 |
13 | NaS | 3 |
14 | KSS | 3 |
9 | Strana zelených | 3 |
26 | SŽS | 4 |
25 | SSS- NM | 4 |
4 | SNS | 4 |
7 | PaS | 4 |
Riešenie programov sociálneho systému
číslo | strana | známka |
---|---|---|
22 | SDKÚ-DS | 2 |
2 | KDH | 2 |
11 | Smer-SD | 2 |
24 | SMK | 2 |
18 | ĽS-HZDS | 2 |
16 | Most-Híd | 2 |
17 | 99 percent | 2 |
8 | Náš kraj | 2 |
6 | SaS | 2 |
5 | OĽ a NO | 2 |
3 | SDĽ | 3 |
4 | SNS | 3 |
9 | Strana zelených | 3 |
20 | Robíme to pre deti | 3 |
7 | PaS | 4 |
14 | KSS | 4 |
25 | SSS- NM | 4 |
13 | NaS | 4 |
26 | SŽS | 4 |
Riešenie vzdelávania
číslo | strana | známka |
---|---|---|
11 | Smer-SD | 2 |
2 | KDH | 2 |
18 | ĽS-HZDS | 2 |
24 | SMK | 2 |
22 | SDKÚ-DS | 2 |
16 | Most-Híd | 2 |
8 | Náš kraj | 2 |
6 | SaS | 2 |
5 | OĽ a NO | 3 |
3 | SDĽ | 3 |
17 | 99 percent | 3 |
4 | SNS | 3 |
9 | Strana zelených | 3 |
20 | Robíme to pre deti | 3 |
25 | SSS- NM | 3 |
14 | KSS | 4 |
13 | NaS | 4 |
26 | SŽS | 4 |
7 | PaS | 4 |
Riešenie inštitucionálneho rámca
číslo | strana | známka |
---|---|---|
2 | KDH | 2 |
11 | Smer-SD | 2 |
22 | SDKÚ-DS | 2 |
24 | SMK | 2 |
5 | OĽ a NO | 2 |
8 | Náš kraj | 2 |
18 | ĽS-HZDS | 3 |
16 | Most-Híd | 3 |
6 | SaS | 3 |
17 | 99 percent | 3 |
3 | SDĽ | 4 |
4 | SNS | 4 |
20 | Robíme to pre deti | 4 |
26 | SŽS | 4 |
9 | Strana zelených | 4 |
14 | KSS | 4 |
13 | NaS | 4 |
7 | PaS | 4 |
25 | SSS- NM | 4 |
viac o konferencii
- Trh práce vo volebných programoch politických strán a hnutí vo voľbách 2012
- Zhrnutie programov politických strán vo voľbách 2012
Podobné správy
Pozvánka na tlačovú konferenciu Trh práce v programoch politických strán a hnutí, Trh práce vo volebných programoch politických strán a hnutí vo voľbách 2012, aptp 2012 februar uvodny prispevok (pdf) .pdf .odt .doc, Zhrnutie programov politických strán vo voľbách 2012, Mediálna odozva na konferenciu pred voľbami 2012