- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2025
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Podrobné štatistiky NRO
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Priemerná mzda
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Miera nezamestnanosti
- Miera zamestnanosti
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
- Zvýšenie mzdy
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
- Nároky plynúce zo skončenia pracovného pomeru
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
-
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
- Zdravotne postihnutí
- Knižnica
-
- Všetky správy
- Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
Hodnotenie volebných programov politických strán v roku 2010
Slovenský trh práce trpí dlhodobo viacerými chronickými problémami ako je dlhodobá nezamestnanosť, problém nízkovzdelaných skupín na trhu práce, prepojenie vzdelávania a potrieb trhu práce a s tým súvisiace uplatnenie absolventov. Aj to je dôvod prečo Inštitút zamestnanosti pravidelne oslovuje odborníkov a politikov, ako aj ľudí z praxe a vytvára priestor na diskusiu. V súvislosti s parlamentnými voľbami oslovil viacero obdorníkov na oblasť trhu práce, aby oznámkovali navrhované riešenia pre najpálčivejšie problémy slovenského trhu práce navrhované politickými stranami.
V hodnotení sa odborníci zamerali na štyri určené oblasti, ktoré IZ dlhodobo hodnotí ako najvypuklejšie na trhu práce:
- riešenie dlhodobej nezamestnanosti (nízkovzdelaní nezamestnaní, aktivácia a príprava pre reálny trh práce)
- prepojenie vzdelávania a trhu práce (absolventi, vzdelávanie nezamestnaných..)
- inštitucionálny rámec politiky trhu práce (systém vertikálneho a horizontálneho riadenia, štátna a neštátne služby zamestnanosti)
- sociálny systém (rozdiel medzi sociálnymi dávkami a mzdami)
Experti hodnotili takisto celkovú schopnosť programu zvyšovať zamestnanosť a prispievať k rozvoju trhu práce na Slovensku.
Ani jedna politická v ani jednej oblasti strana nezískala známku lepšiu ako 2.
Celkovo ohodnotili experti najlepšie program strany KDH keď jej priemerne udelili známku 2,34, nasleduje SMER-SR a SDKÚ-DS s rovnakou známkou hodnotením 2,43. Most-Híd a Únia získali známku 2.71 resp 2.79. Otatné strany mali známku horšiu ako 3.
Týchto päť strán si podľa expertov podelili prvých päť priečok v jednotlivých oblastiach. Vo všetkých oblastiach mali známky medzi 2 a 3. Z ostatných strán sa pod trojku dostali iba SaS v oblasti sociálneho systému a ĽS-HZDS v oblasti vzdelávania.
Hodnotenie programov prebiehalo počas konferencie "Politika trhu práce v pogramoch politických strán", ktorú organizoval Inštitút zamestnanosti 12. mája 2010. Všetky strany mali možnosť odprezentovať svoj program. Stranám, ktoré svojich zástupcov neposlali, odprezentoval program zástupca Inštitútu zamestnanosti. Strany vystupovali v poradí vyžrebovanom do volieb. Experti, ktorí hodnotili programy, boli na konferencii prítomní.
Celkové poradie za jednotlivé kategórie uvádzame v tabuľkách nižšie (známkovanie ako v škole):
Celkové poradie strán
strana | známka |
---|---|
KDH | 2 |
SDKÚ-DS | 2 |
Smer-SD | 2 |
Most-Híd | 2 |
Únia | 2 |
SaS | 3 |
ĽS-HZDS | 3 |
SMK | 3 |
Paliho Kapurková | 3 |
EDS | 3 |
SDĽ | 3 |
AZEN | 3 |
SNS | 3 |
KSS | 3 |
ND | 4 |
ZRS | 4 |
SRK | 5 |
Poradie strán pre hodnotenie dlhodobej nezamestnanosti
strana | známka |
---|---|
Smer-SD | 2 |
KDH | 2 |
SDKÚ-DS | 2 |
Most-Híd | 2 |
Únia | 2 |
SDĽ | 3 |
ĽS-HZDS | 3 |
SMK | 3 |
AZEN | 3 |
Paliho Kapurková | 3 |
SaS | 3 |
SNS | 3 |
EDS | 3 |
KSS | 4 |
ZRS | 4 |
ND | 4 |
SRK | 5 |
Poradie strán pre hodnotenie prepojenia vzdelávania a trhu práce
strana | známka |
---|---|
KDH | 2 |
SDKÚ-DS | 2 |
Smer-SD | 2 |
Únia | 2 |
Most-Híd | 2 |
ĽS-HZDS | 2 |
SMK | 3 |
EDS | 3 |
SNS | 3 |
Paliho Kapurková | 3 |
AZEN | 3 |
SaS | 3 |
SDĽ | 4 |
ND | 4 |
KSS | 4 |
ZRS | 4 |
SRK | 5 |
Poradie strán pre hodnotenie inštitucionálneho rámca politiky trhu práce
strana | známka |
---|---|
Únia | 2 |
SDKÚ-DS | 2 |
KDH | 2 |
Smer-SD | 2 |
Most-Híd | 2 |
EDS | 3 |
SDĽ | 3 |
SaS | 3 |
AZEN | 3 |
ĽS-HZDS | 3 |
SNS | 3 |
Paliho Kapurková | 3 |
SMK | 3 |
KSS | 4 |
ZRS | 4 |
SRK | 5 |
Poradie strán pre hodnotenie sociálnej politiky
strana | známka |
---|---|
Únia | 2 |
KDH | 2 |
SDKÚ-DS | 2 |
Smer-SD | 2 |
Most-Híd | 2 |
SaS | 2 |
SMK | 3 |
ĽS-HZDS | 3 |
AZEN | 3 |
EDS | 3 |
SDĽ | 3 |
SNS | 3 |
Paliho Kapurková | 4 |
KSS | 4 |
ND | 4 |
ZRS | 4 |
SRK | 5 |