- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2025
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Podrobné štatistiky NRO
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Priemerná mzda
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
- Miera zamestnanosti
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
- Miera nezamestnanosti
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
-
- Potvrdenie o zamestnaní
- Pracovný posudok
- Preplatenie nevyčerpanej dovolenky
- Výplata náhrady mzdy
- Odchodné
- Odstupné
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
- Zdravotne postihnutí
- Knižnica
-
- Miesto pre každé dieťa
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
-
- Všetky správy
- Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
Využívanie telepráce štátnymi inštitúciami
Telepráca predstavuje formu pracovného pomeru, pri ktorej zamestnanec vykonáva prácu pre zamestnávateľa podľa podmienok dohodnutých v pracovnej zmluve doma alebo na inom dohodnutom mieste v pracovnom čase, ktorý si sám spravuje. Telepráca je tak svojím vymedzením definovaná podobne ako domácka práca, avšak telepráca sa vykonáva s použitím informačných technológií. Povinnosťou zamestnávateľa zamestnávajúceho osobu formou telepráce je zabezpečiť, nainštalovať a udržiavať vybavenie potrebné na prácu – okrem prípadov, kedy zamestnanec využíva vlastné zariadenie. Úlohou zamestnávateľa je tiež zabezpečiť ochranu údajov, ktoré sa pri telepráci používajú a informovať zamestnanca o obmedzeniach používania technického vybavenia. Zamestnávateľ má taktiež prijať opatrenia, ktoré zamedzia izolácii zamestnanca od ostatných zamestnancov a zamestnanec taktiež nemá byť znevýhodňovaný v pracovných podmienkach oproti ostatným zamestnancom. Avšak za teleprácu (a domácku prácu) sa nepovažuje práca, ktorú zamestnanec vykonáva príležitostne po dohode so zamestnávateľom na inom než bežnom mieste výkonu práce.
Telepráca je vhodným riešením zamestnávania znevýhodnených skupín na trhu práce. Občan so zdravotným postihnutím môže prácu vykonávať v prostredí, ktoré už má prispôsobené svojim potrebám. Taktiež občan, ktorý sa stará o iného člena domácnosti (napríklad rodič na materskej dovolenke), má vďaka telepráci možnosť pracovne nestagnovať, ale spojiť rodinný život a pracovnou činnosťou. Toto má pozitívny vplyv na jeho súkromný život a tiež jeho pracovné schopnosti.
Na Slovensku zatiaľ telepráca rozšírená nie je. Dôvodom môže byť konzervativizmus zamestnávateľov či uprednostňovanie kontroly postupov a procesov (pracovného času) pred pracovnými výstupmi. Podľa prieskumu Inštitútu zamestnanosti nezamestnávalo v roku 2013 ani jedno ministerstvo zamestnanca, ktorý by pracoval formou domáckej práce alebo telepráce. K septembru až októbru 2014 malo takýchto zamestnancov 7 úradov práce, sociálnych vecí a rodiny v celkovom počte 17 zamestnancov. Väčšina z týchto úradov je situovaná na západnom Slovensku, iba jeden úrad má sídlo na strednom Slovensku. Na východnom Slovensku takouto formou práce nezamestnáva zamestnancov ani jeden úrad.
V roku 2014 zamestnávali 3 ministerstvá zamestnancov formou telepráce alebo domáckej práce a celkovo sa jedná o troch takýchto pracovníkov, čo je naozaj málo aj vzhľadom na to, že dve z ministerstiev majú nad 400 zamestnancov a jedno nad 100. Ani naše štátne inštitúcie sa teda ešte nerozhodli vo väčšej miere začleniť tento spôsob zamestnávania do praxe, ale je pozitívne, že sa tento stav za jeden rok posunul k lepšiemu.
Telepráca
Telepráca alebo telework je práca na diaľku, ktorá sa vykonáva s použitím informačných a komunikačných technológií. Je to jedna z flexibilných foriem organizácie práce a pracovného času, ktorej cieľom je najmä zosúladiť pracovný čas a rodinný život. Ide o dohodu medzi zamestnancom a zamestnávateľom na základe pracovnej zmluvy. Zamestnanec má tak možnosť vykonávať svoje pracovné úkony z pohodlia svojho domova. Telework je považovaný za riešenie win-win. Hlavnou výhodou pre zamestnávateľa je zníženie nákladov na pracovné miesto, ktoré sa prejaví hlavne vo finančnej úspore za prenájom, energie a vybavenie.. . .
Podobné správy
Výskum práce z domu a pracovnej spokojnosti - výstupy, Telepráca, Telework v zákonníku práce, tele work telepráca v eu EF 201002 (pdf) .pdf, flexicurity tele work (pdf) .pdf .odp .ppt, Percento pracovníkov väčšinou pracujúcich z domu – rok 2023, tele work telepraca v sr z pohladu zamestnavatelov diplomova praca 2010 (pdf) .pdf, marflak praca z domu a pracovna spokojnost (pdf) .pdf, tele work projekt tvoj dom tvoj podnik v europe zrrhn (pdf) .pdf, tele work ramcova dohoda teleworku 2002 (pdf) .pdf .odt .doc