- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2025
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Podrobné štatistiky NRO
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Priemerná mzda
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Miera nezamestnanosti
- Miera zamestnanosti
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
- Zvýšenie mzdy
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
- Nároky plynúce zo skončenia pracovného pomeru
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
-
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
- Zdravotne postihnutí
- Knižnica
-
- Všetky správy
- Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
Vyradenie UoZ z UPSVaR
Postupy Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny pri vyradení uchádzača o zamestnanie
z evidencie UoZ – pri nájdení si zamestnania.
Občan Slovenskej republiky, ktorý je v spolupráci s Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny (UPSVaR), je odo dňa osobného podania žiadosti v mieste svojho trvalého bydliska zaradený
v evidencii uchádzača o zamestnanie (UoZ).
Ak si takýto občan evidovaný na UPSVaR nájde zamestnanie, a to vďaka Úradu práce alebo vlastnou iniciatívou, musí splniť niekoľko formálnych postupov, ktoré Inštitút zamestnanosti považuje za nie veľmi šťastné.
Podľa UPSVaR, uchádzač o zamestnanie osvedčuje skutočnosti rozhodné pre vedenie v evidencii uchádzača o zamestnanie, a tým je povinný najneskôr do troch pracovných dní písomne oznámiť úradu každú zmenu oproti predchádzajúcemu zápisu v evidencii UoZ.
Povinnosti občana evidovaného v evidencii UoZ na UPSVaR, ktoré mu vyplývajú z nástupu
do zamestnania:
- predložiť UPSVaR platnú pracovnú zmluvu najneskôr do 3 pracovných dní od úradne stanoveného kontrolného termínu,
- v prípade uzavretia pracovnej zmluvy s neskorším termínom nástupu do zamestnania je UoZ povinný sa naďalej hlásiť každých 14 dní na UPSVaR,
- do 30 dní odo dňa nástupu do zamestnania sa treba nahlásiť do ktorejkoľvek poisťovne pre výber druhého dôchodkového piliera (pre nových účastníkov trhu práce).
Pracovná zmluva má UPSVaR-u pravdepodobne zaručiť „pravdivosť“ tvrdení budúceho zamestnanca a tým si úrad zabezpečí doklad o svojej úspešnosti a občana následne vyradí zo svojej evidencie UoZ. Odo dňa nástupu do zamestnania prestane štát občanovi hradiť dovtedy hradené zdravotné poistenie a túto povinnosť prevezme zamestnávateľ.
V prípade, že uchádzač o zamestnanie podpíše pracovnú zmluvu so zamestnávateľom s termínom nástupu od istého predom určeného dátumu, teda nenastúpi ihneď, UoZ je povinný sa naďalej hlásiť UPSVaR-u v predom stanovených termínoch každých 14 dní a to pre prípad nenaplnenia spísanej pracovnej zmluvy.
Občan, ktorý má možnosť a rozhodne sa nastúpiť do zamestnania a Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny takýto písomný doklad neposkytne v stanovenom termíne, bude z evidencie uchádzača o zamestnanie vyradený pre nespoluprácu, z čoho UPSVaR vyvodí pre občana sankcie.
Táto všeobecne vykonávaná prax Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny sa Inštitútu zamestnanosti vidí zdĺhavá a pre čerstvého zamestnanca zbytočne administratívne náročná. Preto by bolo dobré, keby UPSVaR prehodnotil tieto zaužívané postupy a vyradenie uchádzača o zamestnanie z evidencie UoZ nechal výlučne na žiadosť občana.