- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2025
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Podrobné štatistiky NRO
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Priemerná mzda
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
- Miera zamestnanosti
- Miera nezamestnanosti
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
- Dlhodobá nezamestnanosť
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
- Zvýšenie mzdy
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
- Nároky plynúce zo skončenia pracovného pomeru
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
- Knižnica
- Zdravotne postihnutí
-
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
-
- Všetky správy
- Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
Osobitný príspevok - štatistiky
Od roku 2014 existuje osobitný príspevok v súčasnom nastavení. Regionálne je väčšina poberateľov z najmenej rozvinutých okresov, aj keď rozdiel nie je taký markantný ako pri aktivačnom príspevku.
región | BA | TT | TN | NR | ZA | BB | PO | KE |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2014 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2015 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2016 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2017 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2018 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2019 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2020 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2021 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2022 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2023 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Do roku 2014 existovala legislatíva podobná osobitnému príspevku.
región | BA | TT | TN | NR | ZA | BB | PO | KE | NRO12 | NRO20 | SR |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2005 | 33,92 | 247,83 | 270,17 | 744,08 | 385,58 | 811,17 | 670,25 | 796,42 | 884,5 | 1249,33 | 3959,42 |
2006 | 32,17 | 286,75 | 262,67 | 715 | 422,08 | 824,25 | 805 | 943 | 1108,92 | 1579 | 4290,92 |
2007 | 31,25 | 280,58 | 248,83 | 560,75 | 427,33 | 984,25 | 719,83 | 940,17 | 1290,17 | 1737,33 | 4193 |
2008 | 26,25 | 177,42 | 168,42 | 447,83 | 263,33 | 729,42 | 499,83 | 657,5 | 844,75 | 1191,42 | 2970 |
2009 | 15,58 | 58 | 59,42 | 139,67 | 89,83 | 337,42 | 179 | 269,08 | 357,58 | 490 | 1148 |
2010 | 14,58 | 130,83 | 189,25 | 301,33 | 225,83 | 469,08 | 457,42 | 537,83 | 629,92 | 962,67 | 2326,17 |
2011 | 17,75 | 231 | 301,92 | 487,83 | 455,5 | 856,5 | 999,17 | 777,08 | 1089,75 | 1681,5 | 4126,75 |
2012 | 20,67 | 124,42 | 197,92 | 313,58 | 348,83 | 660,42 | 796,33 | 633,17 | 918,33 | 1402,42 | 3095,33 |
2013 | 14,25 | 124 | 169,92 | 311,92 | 301,42 | 513 | 670,17 | 628,25 | 756,67 | 1190,25 | 2732,92 |
2014 | 1,67 | 22,17 | 20,92 | 43,33 | 37,75 | 62,83 | 97,17 | 87,08 | 108,5 | 163,58 | 372,92 |
Poznámka: priemerný počet poberateľov v mesiacoch v danom roku.
Pri pohľade na vývoj počtu poberateľov starého aj nového osobitného príspevku vidno výrazný nárast počtu poberateľov po zavedení nového osobitného príspevku v roku 2014 a najmä po jeho zmenách v roku 2015. V niektorých mesiacoch prekročil 10 000 poberateľov. Od roku 2018 vidíme postupný pokles, ktorý nezastavila ani pozitívna zmena legislatívy v roku 2019.
Osobitný príspevok
Osobitný príspevok bola podpora pre ľudí, ktorí boli dlhodobo nezamestnaní a zamestnali sa.. . .