- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2025
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Podrobné štatistiky NRO
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Priemerná mzda
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Miera nezamestnanosti
- Miera zamestnanosti
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
- Zvýšenie mzdy
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
- Nároky plynúce zo skončenia pracovného pomeru
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
-
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
- Zdravotne postihnutí
- Knižnica
-
- Všetky správy
- Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
Prvý polrok 2019
Pripomienky podané v prvom polroku 2019.
- 25.3.2019: LP/2019/154 Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve, slov-lex, aktivita starnutie
zmeniť v štvrtej časti v § 38eo nasledujúco:
Od 1. januára 2020 je sadzba poistného pre štát 4 % z vymeriavacieho základu.
zdôvodnenie:
V vplyve na rozpočet verejnej správy sa uvádza, že „Financovanie zvýšených výdavkov nie sú rozpočtovo zabezpečené z prostriedkov verejného zdravotného poistenia na rok 2019 a rozpočtového výhľadu na roky 2020 a 2021 a rovnako je tomu v roku 2022“
Vzhľadom na to, že plánované výdavky na roky 2019, 2020, 2021 a 2022 sú vo výške 14 224 731 Eur, 52 690 587 Eur, 65 336 328 Eur a 81 017 047 Eur navrhujeme kryť dané výdavky zvýšením poistného sa poistencov štátu na úroveň 4 % z vymeriavacieho základu priemernej mzdy s pred 2 rokov. Zároveň navrhujeme, aby daná sadzba sa nemenila každý rok, t.j. nebola predmetom politického rozhodovania.
Prijatie predmetnej zmeny by spôsobilo, že sadzba za poistencov štátu by nebola otázkou politických rokovaní a zároveň by sa navýšené finančné prostriedky dali využiť zlepšenie dlhodobej starostlivosti.
- zákon o cestnej premávke
- 5.4.2019: NP Zamestnanie pre všetkých: zmeniť nastavenie aby sa viac odlišovalo od osobitného príspevku, zaviesť nárokovateľnosť tohto príspevku, a aby bol dostupný iba pre viacnásobne znevýhodnených UoZ
- 5.4.2019: NP SME SI ROVNÍ: doplniť aktivitu, ktorá bude monitorovať plnenie § 63 ods 1 písm d) u zamestnávateľov, ktorí sú súčasťou verejného sektora a vytvoriť štúdiu popisujúcu dôvody neplnenia tohto písmena. zároveň monotorujúce všetky výberové konania týchto zamestnávateľov, ktorí neplnia svoje povinnosti
- 5.4.2019: NP Zamestnaj sa, buď KOMPetentný!: do všetkých podaktivít explicitne doplniť, že výstupy projektu (testy, školiace materály, …) budú ihneď dostupné pod slobodnou licenciou a v podaktivite 2 doplniť, že školenia sa týkajú výhradne open-source programov
- 5.4.2019: NP Cesta na trh práce 3: do opatrenia 1 doplniť požiadavku na uzavretie zmluvy na dobu neurčitú a z cieľovej skupiny odstrániť UoZ, ktorí nie sú znevýhodnení
- 15.4.2019: LP/2019/210 Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách: žiadame § 83 odsek 8 vypustiť zo zákona: V súčasnosti, kedy je nedostatok miest v sociálnej služby pokladáme vyjadrenie obce, či je, alebo nie je v súlade s komunitným plánom, ako zbytočnú administratívu, ktorá spomaľuje proces tvorby miest u poskytovateľoch sociálnej služby. Nakoľko mnohé obce nemajú spracovaný komunitný plán, a zároveň je časté, že nemajú sociálne služby spomenuté vo svojom komunitnom pláne. link1, link2
- 15.4.2019: Koncepcia na ochranu odberateľov spĺňajúcich podmienky energetickej chudoby: slov-lex, zapajanie
- 4.6.2019: NP podpora univerzálneho navrhovania: v zámere projektu explicitne uviesť, že výstupy projektu (najmä všetky analýzy a štandardy) budú ihneď dostupné pod slobodnou licencou v zmysle DFSG
- 4.6.2019: NP Modernizácia odbornej prípravy dospelých zrakovo postihnutých osôb pre trh práce: prehodnotiť na dopytovo orientovaný projekt, eventuálne pripojiť do systému APVV (vzdelávaniu zrakovo postihnutých sa venuje množstvo inštitúcií (námatkovo PF UK, FPV UMB). vedenie aktivity ako národný projekt diskvalifikuje tieto inštitúcie z možnosti pokračovať vo výskume a tým aj znižuje kvalitu)
- 4.6.2019: Zvyšovanie povedomia v oblasti rodovej rovnosti: zvýšiť rozpočet dvojnásobne a doplniť aj inštitúcie súkromnej sféry, doplniť Bratislavský kraj
Tento článok je súčasťou projektu Politiky zamestnanosti realizovaného Inštitútom zamestnanosti. Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu v rámci OP EVS.
Podobné správy
Miesto pre každé dieťa, Reforma dôchodkového systému, Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania, Návrhy na zlepšenie podnikateľského prostredia, Hromadná pripomienka k zákonu o službách zamestnanosti, zakon 5 pripomienky k novele august 2007 (pdf) .pdf .odt .doc, Miesto pre každé dieťa, november 2016, Pripomienky k zákonu o verejnom obstarávaní, august 2017, Pripomienky k zákonu o sociálnej ekonomike, Pripomienky podané v novembri 2018