- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2025
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Podrobné štatistiky NRO
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Priemerná mzda
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
- Miera zamestnanosti
- Miera nezamestnanosti
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
- Dlhodobá nezamestnanosť
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
- Zvýšenie mzdy
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
- Nároky plynúce zo skončenia pracovného pomeru
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
- Knižnica
- Zdravotne postihnutí
-
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
-
- Všetky správy
- Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
Známkovanie politických strán
Inštitút zamestnanosti podľa programov jednotlivých strán oznámkoval ich programy v oblasti aktívnej politiky trhu práce.
Kvalita volebných programov jednotlivých strán sa líši, či už kvantitatívne (od jednostranových po 70 stranové) či kvalitatívne. Všetky strany deklarovali nezamestnanosť ako problém a väčšina ako riešenie používala všeobecné a nekonfliktné frázy. Niektoré strany sa odhodlali ku konkrétnym krokom a návrhom.
Ani jedna strana neobdržala jednotku, kedže program žiadnej z nich v oblasti aktívnej politiky trhu práce a riešenia dlhodobej nezamestnanosti nie je komplexný a plne odpovedajúci ambícii dostať Slovensko na priemer Európskej únie v tejto oblasti. Niektoré strany (so známkou 2 a 2-) majú vo svojich programoch čiastkové riešenia, avšak bez prílišnej konkretizácie a argumentácie a iba s čiastkovou komplexnosťou. Strany so známkou 3 majú niektoré zaujímavé myšlienky, avšak chýba im náznak komplexnosti. Strany so známkou 4 majú v programe niektoré kroky avšak chýba konkrétnosť a odôvodnenie reálnosti takýchto krokov. Strany so známkou 4- a 5 používajú iba nekonfliktné frázy alebo iba deklarujú nezamestnanosť ako problém.
Preto odporúčame, aby sa pri formovaní povolebnej koalície téme riešenia špecifických otázok dlhodobej nezamestnanosti venovala zo strany politikov vecná a komplexná pozornosť. Ideálnym riešením by bola širšia odborná diskusia s celým politickým spektrom a odbornou verejnosťou.
známka | strany | v programe majú |
---|---|---|
1 | - | strany majú veľmi dobre rozpracované aktívne politiky trhu práce |
2 | SMER-SD, SF | strany majú aktívnu politiku trhu práce dobre rozpracovanú |
2- | SMK, KDH, SDKU-DS | strany majú aktívnu politiku trhu práce relatívne dobre rozpracovanú |
3 | HZDS-ĽS, ANO | strany majú rozpracované niektoré prvky aktívnej politiky trhu práce |
4 | SLNKO, HZD, KSS, SNS | strany majú náznaky aktívnej politiky trhu práce |
4- | MISIA 21, PS, SĽS | strany sa čiastočne venujú aj politike trhu práce |
5 | ĽB, S.O.S., SDĽ, ZRS, ASV | strany neriešia politiku trhu práce |
iné | OKS, NÁDEJ | strany považujú situáciu človeka (napríklad aj nezamestnanosť) za jeho osobnú zodpovednosť a aktívne politiky trhu práce preto nepovažujú za úlohu štátu |