- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2025
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Podrobné štatistiky NRO
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Priemerná mzda
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Miera nezamestnanosti
- Miera zamestnanosti
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
-
- Potvrdenie o zamestnaní
- Pracovný posudok
- Preplatenie nevyčerpanej dovolenky
- Výplata náhrady mzdy
- Odchodné
- Odstupné
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
- Zdravotne postihnutí
- Knižnica
-
- Miesto pre každé dieťa
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
-
- Všetky správy
- Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
Stratégia Európa 2020
Stratégia Európa 2020 bola predstavená 3. marca 2010 predsedom Európskej komisie José Manuelom Barrosom. Má 32 strán a je k dispozícii aj v slovenčine .pdf.
Stratégia je postavená na 3 pilieroch:
- inteligentný rast – vytvorenie hospodárstva založeného na znalostiach a inováciách,
- udržateľný rast – podporovanie ekologickejšieho a konkurencieschopnejšieho hospodárstva, ktoré efektívnejšie využíva zdroje,
- inkluzívny rast – podporovanie hospodárstva s vysokou mierou zamestnanosti, ktoré prispieva k hospodárskej, sociálnej a územnej súdržnosti.
Jednotlivé body stratégie sú premientuté do národných stratégií alebo programov reforiem na dosiahnutie cieľov.
Pre Slovenskú republiku boli vytýčené špecifické ciele .pdf z oblasti inkluzívneho rastu – do roku 2020 zvýšiť mieru zamestnanosti na 72 % (zo súčasných 65 %, celá EÚ má cieľ 75 %, Maďarsko a Česko 75 %, Poľsko 71 %). Druhý cieľ je znížiť počet osôb ohrozených chudobou alebo sociálnym vylúčením o 170 tisíc osôb (zo súčasného 1,06 milióna osôb). Ďalšie ciele sa týkajú vzdelávania. Slovensko má cieľ dosiahnuť mieru dosiahnutého terciárneho vzdelania 40 % zo súčasných 17,6 %. Posledný cieľ je zvýšiť predčasné ukončovanie školskej dochádzky na 6 % z súčasného 4,9 %.
Na dosiahnutie týchto cieľov vydala Európska komisia špecifické odporúčania. .pdf Tieto Slovensko bližšie rozpísalo v Národnom programe reforiem .pdf a Programe stability Slovenskej republiky na roky 2011 aţ 2014, .pdf na čo komisia vydala Posúdenie národného programu reforiem a programu stability Slovenska .pdf na rok 2011.
Slovensko sa v Národnom programe reforiem .pdf z apríla 2011 zaviazalo prijať niekoľko opatrení. Jedným z nich je „Zabezpečiť plné využitie potenciálu pracovnej sily hospodárstva, zameraním sa na dlhodobo nezamestnaných a marginalizované skupiny." (str 5 NPR).
V rámci posúdenia zo strany komisie sa skoro 4 strany sedemnásť stranového dokumentu venujú trhu práce. Toto hovorí o dôležitosti tejto témy. Niekoľko citátov z posúdenia:
- miera dlhodobej nezamestnanosti ostáva najvyššia v EÚ (9,2 %)
- Služby trhu práce a aktívne politiky trhu práce (ALMP) sa doteraz neosvedčili ako dostatočne účinné, na čo poukazuje aj jedna z najvyšších mier premietnutia ich výsledkov do dlhodobej nezamestnanosti v EÚ (60 %). Slovensko bolo takisto niekoľkokrát vyzvané, aby prepracovalo systém ako celok a zmenilo jeho zameranie.
- Slovenský trh práce charakterizuje pomerne vysoký nepomer medzi ponúkanou a požadovanou odbornou kvalifikáciou, ktorý sa v jednotlivých regiónoch značne líši.
- Osobitnou črtou slovenského trhu práce je aj veľký nepomer medzi ponúkanou a požadovanou odbornou kvalifikáciou.
- Nové plány majú pozitívne aspekty, zdá sa však, že nepočítajú so žiadnymi stimulmi na posilnenie účasti dospelých na celoživotnom vzdelávaní, ktorej miera ostáva jednou z najnižších v EÚ (2,8 % v porovnaní s priemerom EÚ vo výške 9,3 % v roku 2009).
Komisia sa špeciálne zaoberá aj medzitrhom práce:
- Orgány navrhujú aj zavedenie „medzitrhu práce“, na ktorom sa bude poskytovať „odstupňovaná náhrada“ na pokrytie nákladov zamestnávateľa na mzdové príspevky v prípade zamestnania dlhodobo nezamestnanej osoby. Hoci sú na hodnotenie tohto systému okrem informácií uvedených v NRP potrebné ešte ďalšie informácie, jeho zavedením sa v zásade môžu využiť existujúce nedostatky v oblasti sociálnej pomoci. Hoci je sociálna pomoc nízka, bezpodmienečná podpora a neúčasť na účinných ALMP majú negatívny vplyv na motiváciu a zamestnateľnosť dlhodobo nezamestnaných. V závislosti od celkového konečného nastavenia by mohlo dôjsť aj k zneužitiu systému (napr. neefektívne dotovanie zamestnávateľov) a jeho účinnosť bude treba pozorne monitorovať a hodnotiť už v úvodných fázach.
Tu by sme radi pripomenuli, že inkluzívne zamestnávanie, ako systém garancie objemu zákaziek nemá negatívne dôsledky vo forme veľmi pravdepodobného neefektívneho dotovania zamestnávateľov.
Najdôležitejší citát, ktorý podporuje zavedenie inkluzívneho trhu je asi
- Hoci je sociálna pomoc nízka, bezpodmienečná podpora a neúčasť na účinných ALMP majú negatívny vplyv na motiváciu a zamestnateľnosť dlhodobo nezamestnaných.
Dokument k stratégii Európa 2020
- europa 2020 sp slovakia sk (pdf) .pdf
- europa 2020 swp slovakia sk (pdf) .pdf
- europa 2020 csr slovakia sk (pdf) .pdf
- europa 2020 targets sk (pdf) .pdf
- europa 2020 nrp slovakia sk (pdf) .pdf
- Stratégia Európa 2020
Aktualizované: december 2013
Inkluzívne zamestnávanie - implementácia sociálnej ekonomiky
Inkluzívne zamestnávanie je implementácia sociálnej ekonomiky, ktorá zabezpečuje dlhodobé financovanie integrácie ľudí dlhodobo bez práce cez integračnú sumu ako sociálnych aspektov verejného obstarávania. Inkluzívne podniky sú druh integračných sociálnych podnikov, zameraný na pracovnú integráciu dlhodobo nezamestnaných.. . .
Podobné správy
Konferencia Novohrad a jeho trh práce, Sociálne podniky, europa 2020 swp slovakia sk (pdf) .pdf, Záverečná konferencia projektu SKRS, Požiadavky na inkluzívny trh, Konferencia Spiš a jeho trh práce, europa 2020 targets sk (pdf) .pdf, europa 2020 sp slovakia sk (pdf) .pdf, europa 2020 nrp slovakia sk (pdf) .pdf, europa 2020 csr slovakia sk (pdf) .pdf
Rýchla navigácia
- Správy a novinky
- Projekty a aktivity
- Údaje o okresoch
- Regióny Slovenska
- Inkluzívne zamestnávanie
- Starnutie populácie
- Náhodný región: Poľsko, Juhozápadný markoregión, Opolské vojvodstvo, Opolski