- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2025
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Podrobné štatistiky NRO
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Priemerná mzda
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Miera nezamestnanosti
- Miera zamestnanosti
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
-
- Potvrdenie o zamestnaní
- Pracovný posudok
- Preplatenie nevyčerpanej dovolenky
- Výplata náhrady mzdy
- Odchodné
- Odstupné
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
- Zdravotne postihnutí
- Knižnica
-
- Miesto pre každé dieťa
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
-
- Všetky správy
- Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
Štandardný Eurobarometer 65
Štandardný Eurobarometer č. 65, bol štvrtým, ktorý sa v Slovenskej republike realizoval po vstupe do EÚ (1.máj 2004). Zber dát sa uskutočnil v období od 31. marca do 19. apríla 2006 na vzorke 1 078 respondentov.
Všobecné závery
Občania Slovenskej republiky sú v porovnaní s celoeurópskym priemerom naďalej menej spokojní so svojim životom, aj keď od roku 2003 môžeme pozorovať neustály rast počtu spokojných občanov a pokles počtu nespokojných. Na druhej strane sa optimistickejšie pozerajú do budúcnosti, predovšetkým v päťročnom horizonte. Slováci hodnotia negatívne ekonomickú situáciu, stav zamestnanosti, sociálnej starostlivosti a životného prostredia na Slovensku. Za najväčšie problémy, ktorým musí Slovensko čeliť, považujú Slováci nezamestnanosť, ekonomickú situáciu a systém zdravotnej starostlivosti.
Slováci sa cítia byť najviac spätí s mestom alebo obcou v ktorých žijú a so svojou krajinou a menej sú spätí so svojím regiónom, Európou a Európskou úniou. Občania Slovenskej republiky nedôverujú domácim inštitúciám a v rámci EÚ25 patrí Slovensko ku krajinám s najnižšou úrovňou dôvery k vláde, parlamentu, súdnemu a právnemu systému a k politickým stranám. Na druhej strane Slováci v porovnaní s celoeurópskym priemerom oveľa viac dôverujú inštitúciám EÚ ako aj Európskej únii ako celku.
Občania Slovenskej republiky považujú členstvo ich krajiny v Európskej únii za dobrú vec a sú presvedčení, že Slovensko má prospech a výhody z členstva v EÚ. Pre dve tretiny Slovákov Európska únia znamená slobodu cestovania, štúdia a práce kdekoľvek v EÚ.
Iba tretina slovenských občanov však tvrdí, že rozumie, ako pracuje Európska únia, tretina občanov si myslí, že EÚ má stále iba 15 členov a tiež tretina si myslí, že väčšina európskeho rozpočtu sa použije na administratívne a personálne náklady. Presná polovica Slovákov očakáva, že Európska únia bude o 5 rokov zohrávať dôležitejšiu úlohu v ich živote a nadpolovičná väčšina si to želá.
Občania Slovenskej republiky hodnotia prevažne pozitívne úlohu Európskej únie na Slovensku v oblasti boja proti nezamestnanosti a v oblasti ekonomickej situácie. Nadpolovičná väčšina občanov hodnotí pozitívne vplyv EÚ na Slovensku v oblasti boja proti terorizmu a obrany a zahraničných vecí. Naopak negatívne hodnotia úlohu EÚ v oblasti rastu cien / inflácie.
V súvislosti s budovaním Európskej únie majú Slováci najväčšie obavy z nárastu pašovania drog a medzinárodného organizovaného zločinu a tiež z ťažkostí pre domácich poľnohospodárov, z presunu pracovných miest do krajín s nižšími výrobnými nákladmi ako aj z toho, že Slovensko bude platiť viac a viac Európskej únii.
Naopak za priority, ktorými by sa mala zaoberať Európska únia, považujú slovenskí občania boj proti chudobe a vytláčaniu niektorých skupín obyvateľstva na okraj spoločnosti, boj proti nezamestnanosti a udržiavanie mieru a bezpečnosti v Európe.
Riešenie energetickej krízy vidia Slováci v šetrení energiou a jej efektívnejšom využívaní, ale nie sú ochotní platiť viac za energiu z obnoviteľných zdrojov.
Slováci ako zdroj informácií o Európskej únii najčastejšie využívajú televíziu. V porovnaní s občanmi v EÚ25 však spravodajstvo v médiách sledujú menej pravidelne. Množstvo informácií o Európskej únii v médiách považujú slovenskí občania za primerané a prezentované informácie za objektívne.
Podrobnejšie informácie o výsledkoch verejnej mienky Eurobarometra 65 v súvislosti so zamestnanosťou nájdete na www.iz.sk
Podľa Inštitútu zamestnanosti je najväčším prínosom prieskumu štandardného Eurobarometra, fakt, že sa koná rovnako vo všetkých členských krajinách EÚ spolu s kandidujúcimi krajinami a v prieskume sa každoročne nachádzajú tie isté otázky tak, aby sa názory dali porovnávať v časovej línii. Takto sa dajú rýchlo zistiť v časovom horizonte zmeny v náladách a postojoch u občanov Európskej únie a pristupujúcich krajín.
Menej objektívnym prínosom Eurobarametra je možné porovnávanie prieskumu medzi jednotlivými krajinami EÚ a kandidujúcimi krajinami.
Prieskum je zameraný na jednoduché otázky a názory občanov k ich postojom, očakávaniam a víziám k EÚ a k svojej krajine. Vypĺňaním prieskumu (ankety) občania dávajú najavo svoje presvedčenie (mienku), čo niekedy nemusí korešpondovať s objektívnym pohľadom na ekonomickú, či sociálnu situáciu v skúmaných krajinách EÚ. Pri porovnávaní krajín môžu takýmto spôsobom vznikať isté skreslenia.