- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2025
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Podrobné štatistiky NRO
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Priemerná mzda
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Miera nezamestnanosti
- Miera zamestnanosti
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
- Zvýšenie mzdy
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
- Nároky plynúce zo skončenia pracovného pomeru
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
-
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
- Zdravotne postihnutí
- Knižnica
-
- Všetky správy
- Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
Sociálne podniky sú dobrou náhradou za aktivačné práce
Inštitút zamestnanosti už dlhodobo poukazoval na fakt, že aktivačné práce tento účel nespĺňajú a je potrebné ich nahradiť efektívnejším nástorojom aktívnej politiky trhu práce. „Preto sme v novele zákona o službách zamestnanosti z mája tohto roka privítali zriaďovanie sociálnych podnikov ako nového a efektívnejšieho nástroja pre umiestňovanie znevýhodnených uchádzačov o zamestnanie na trhu práce," uviedol Michal Páleník z Inštitútu zamestnanosti.
Je predpoklad, že sociálne podniky budú zriaďované najmä v regiónoch s vyššou nezamestnanosťou a nižšou priemernou mzdou. Preto zneužívanie, tak ako to dnes uviedli niektoré médiá, nie je úplne reálne. Doba, počas ktorej môže UoZ pracovať v sociálnom podniku je maximálne jeden, resp. dva roky, pričom v druhom roku je už podpora od štátu na jedno pracovné miesto nižšia. „Treba pripomenúť, že mesačne stojí dlhodobo nezamestnaný verejné financie približne 10 až 11 tisíc Sk (331,94 až 365,13 eura) a priemerná výška príspevku bude okolo 13 tisíc Sk (431,52 eura), čo považujeme z pohľadu trhu práce za oveľa efektívnejšie a systémovejšie vynaložené finančné prostriedky," uviedol Michal Páleník.
Povinnosťou sociálnych podnikov bude tiež pomáhať jeho zamestnancom z radov uchádzačov o zamestnanie hľadať si prácu na otvorenom trhu práce. Okrem toho bude mať zamestnanec so zamestnávateľom, ktorým bude sociálny podnik, riadne podpísanú pracovnú zmluvu na plný úväzok na dobu určitú, z čoho mu budú vyplývať rovnaké pracovné povinnosti podľa Zákonníka práce ako zamestnancovi v ktoromkoľvek inom podniku. „Doteraz totiž platilo, že účastník aktivačných prác nebol nijako sankcionovaný za porušovanie pracovnej disciplíny, čo k budovaniu serióznych pracovných návykov rozhodne neprispievalo," upozornil Páleník.
Vytváranie a podpora sociálnych podnikov by sa mala posudzovať individuálne s ohľadom na ich prínos v regióne. „Tiež treba dávať pozor na to, aby sa sociálne podniky nestali konkurenciou pre už fungujúce podniky v regiónoch," dodal Páleník. Vytváranie sociálnych podnikov by malo byť adresne nastavené tak, aby sa podarilo reálne znížiť dlhodobú nezamestnanosť na Slovensku, ktorá je naozaj problémom. Podľa európskeho štatistického úradu Eurostat má Slovensko jednoznačne najvyšší podiel dlhodobo nezamestnaných, je to až 70 % zo všetkých ľudí bez práce. Pre porovnanie, druhou krajinou s vysokým podielom dlhodobo nezamestnaných je Bulharsko s 58,8 %.
Aktivačná činnosť
Aktivačné práce sa na Slovensku úplne minuli účinku a nedosahujú ciele, na ktoré boli určené. . . .
Podobné správy
§52 Príspevok na aktivačnú činnosť formou menších obecných služieb pre obec alebo formou menších služieb pre samosprávny kraj , Tlačová správa: Predlžovanie aktivačných prác je krokom späť, Zákon 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Aktivačná činnost - čo píšu iní, Štatistiky aktivačných prác, IFP o aktivačnej činnosti, SWOT analýza aktivačnej činnosti, Aktivačný príspevok - legislatíva, Aktivačná činnosť, Zákon 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov