- O nás»
-
- Učebnica mzdovej kalkulačky
- O mzdovej kalkulačke
- Zmeny v roku 2025
- Zmeny v roku 2024
- O koľko stúpne čistý príjem, ak stúpne hrubá mzda o 1 €?
- Nevýhody práce na čierno
- Exekučná kalkulačka
- Študovať sa oplatí
- Často kladené otázky
- Minimálna mzda
-
- 30 grafov o starnutí pacientov, lekárov a sestier
- Zubári
- Sestry
- Farmácia
- Reforma dôchodkového systému
- Dôchodková kalkulačka
- Lekári
- Strieborná ekonomika
-
-
- Nová metodika miery nezamestnanosti
- Regionálne rozdiely vo V4
- Regionálne rozdiely v DHN
- Regionálne rozdiely v nezamestnanosti
- Vývoj NRO12
- Podrobné štatistiky NRO
- Štatistiky najmenej rozvinutých okresov
- Regionálne rozdiely v štruktúre nezamestnaných
-
- Priemerná mzda
- Dávky v hmotnej núdzi
- Výška stravného
- Číselník okresov Slovenska
- Inflácia
- Životné minimum
- Nezamestnanosť Česka a Slovenska
- Číselník NACE
-
- Porovnanie dôb dožitia
- Rodové rozdiely
- Nezamestnanosť mladých a NEET
- Minimálna mzda v EÚ
- Porovnanie nezamestnanosti vekových skupín
- Podiel miezd na HDP
- Dlhodobá nezamestnanosť
- Miera nezamestnanosti
- Miera zamestnanosti
- Percento zamestnancov zväčša pracujúcich v noci
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nevzdelávajú
-
- Bratislava a jej spádové okresy
- Kopanice
- Podunajsko
- dolné Považie
- stredné Považie
- horná Nitra
- Dolná Nitra
- Banské mestá
- Kysuce a Orava
- Horné Považie - Liptov
- Spišské mestá
- Horehronie
- Juhoslovenská kotlina
- Košická kotlina - Torysa
- Horný Zemplín
- Dolný Zemplín
- Regióny EÚ
- Kraje Slovenska
- Nezamestnanosť v regiónoch
- Dataset okresných údajov
-
-
- Projekty a aktivity
- Zvýšenie mzdy
-
- Požiadavky na inkluzívne zamestnávanie
- Integračná suma
- Konferencia: Ako dostať na trh práce dlhodobo nezamestnaných
- Zdroje financovania
- Publikácia inkluzívne zamestnávanie
- Kontrolné mechanizmy
- Správy
- Inkluzívni zamestnanci
- Inkluzívne verejné obstarávanie
- Úspory
- Otázky a odpovede
- Komunitné služby
-
- Minimálne mzdové nároky
- Pracovná cesta
- Sporenie na dôchodok
- Príplatky za sobotu, nedeľu alebo noc
- Sociálne benefity
- Odmeňovanie
- Výplata mzdy
- Nároky plynúce zo skončenia pracovného pomeru
- Zodpovednosť za škodu
- Pracovný čas a prestávky v práci
- Dovolenka
- Zákon o službách zamestnanosti
- Projekt SKRS
-
- Sabatikal
- Štatistiky poberateľov dávok
- Úloha sociálneho pracovníka
- Administratívna nenáročnosť
- Riešenie špecifických prípadov
- Zrušenie priestupkovej imunity
- Krátka reakčná doba
- Úvery iba cez účet
- Maximálna ročná percentná miera nákladov
- Osobný bankrot
- Poradenstvo s oddlžovaním
- Obmedzenie dlhodobých a väčších záväzkov
- Zodpovedné narábanie s majetkom
- Jednoduchšie verejné povinnosti
- Bankový účet pre každého
- Osobitný príjemca ako štandard
- Oplatí sa študovať
- Rovnosť príjmov pred zákonom
- Motivačné poistenie v nezamestnanosti
- Pracovať sa oplatí
- Služba namiesto peňazí
- Poberatelia dávok k zamestnaným
- Inkaso
-
- Vzdelávanie nezamestnaných
- Nezamestnaní mladí, ktorí sa nezvdelávajú
- Návrh financovania školstva
- Riešenia nezamestnanosti absolventov
- Zdravotne postihnutí
- Knižnica
-
- Všetky správy
- Mzdová kalkulačka je doplnená o daň z finančných transakcií
- Inklúzia Rómov v rámci zelenej ekonomiky na Slovensku
- Návrhy legislatívnych zmien na sfunkčnenie sociálnych aspektov verejného obstarávania
- Mzdová kalkulačka je doplnená o zohľadňovanie exekúcií
- Podpora mobility zo strany zamestnávateľov
- Tlačová konferencia k problematike inkasa
- Aktivačné práce
- Kontakt
SWOT analýza aktivačnej činnosti
Aktivačná činnosť, ako každý iný nástroj aktivnej politiky trhu práce, má svoje slabé aj silné stránky. Preto sme pripravili SWOT analýzu, ktorá popisuje (ne)výhody aktivačných prác. Slabých stránok je veľa, ale silných nie...
Silné stránky:
- Zotrvačnosť verejnej byrokracie.
Slabé stránky:
- 1. Aktivačné práce prehlbujú sociálnu pascu, keďže znižuje rozdiel medzi sociálnymi dávkami a mzdou (mzda je vlastne nižšia ako sociálne dávky).
- 2. Účastníci pracujú v mieste svojho bydliska, teda nezískajú reálne skúsenosti s prácou a dochádzaním za ňou (čo na otvorenom trhu práce budú musieť robiť).
- 3. Nie je to riadna pracovná zmluva, teda nezískajú reálne skúsenosti, nemôžu si to zapísať do životopisu a neráta sa im do dôchodku.
- 4. Nie je žiadna kontrola či aktivační niečo reálne robia (dôsledkom je nízka produktivita práce, žiadna kontrola výstupov ich práce
- 5. Organizátor nie je motivovaný využívať túto pracovnú silu efektívne (keďže ju dostal zadarmo a nie je kontrola výstupov).
- 6. Previazanosti medzi aktivovanými a realizátorom – starostom (ktorého volia vo voľbách teda si nemôže svojich voličov pohnevať).
- 7. Vytláčanie štandardných pracovníkov (keďže je masívna dotácia ceny práce bez vytvorenia reálneho dodatočného dopytu po práci).
- 8. Málo odpracovaných hodín (teda účastníci nezískajú reálne skúsenosti z plného pracovného pomeru, podpora práce na čierno, keďže účastníci majú na ňu čas).
- 9. Rovnaká dávka bez ohľadu na to ako sa kto snaží v práci (čo demotivuje od zlepšovania sa).
- 10. Dotácie podporujú obce, aby si neznižovali nezamestnanosť.
- 11. Neštandardné vzťahy medzi všetkými účastníkmi (ani pracovná zmluva, ani obchodný vzťah, ani obstarávanie, ani …)
- 12. Každý z cieľovej skupiny má jediného možného organizátora, ktorému je vydaný napospas (živná pôda pre korupčné správanie)
- 13. Každý potenciálny zamestnávateľ má jediného možného odberateľa/platiteľa (živná pôda pre korupčné správanie)
Príležitosti:
- Nie sú, dlhoročné zlé výsledky to dokazujú
Ohrozenia:
- 1. Systém zlyháva ak je cieľová skupina veľká (reálne môže fungovať iba ak tvorí do 5 % pracujúcich, ak je v cieľovej skupine každý druhý, systém nefunguje).
- 2. Účasťou na aktivačných prácach si účastníci myslia, že práca na otvorenom trhu je rovnaká.
Vzhľadom na tieto nedostatky navrhujeme zavedenie inkluzívneho trhu. Viac o aktivačnej činnosti.
Aktivačná činnosť
Aktivačné práce sa na Slovensku úplne minuli účinku a nedosahujú ciele, na ktoré boli určené. . . .
Podobné správy
Sociálne podniky sú dobrou náhradou za aktivačné práce, §52 Príspevok na aktivačnú činnosť formou menších obecných služieb pre obec alebo formou menších služieb pre samosprávny kraj , Tlačová správa: Predlžovanie aktivačných prác je krokom späť, Zákon 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Aktivačná činnost - čo píšu iní, Štatistiky aktivačných prác, IFP o aktivačnej činnosti, Aktivačný príspevok - legislatíva, Aktivačná činnosť, Zákon 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov